Sverige bör förskonas från Sverigedemokrater……………


Sverigedemokraternas planerade kampanj är något av det mest motbjudande jag ser skall genomföras i vårt lands historia.
Budskapet är;

KOM INTE HIT TILL VÅRT LAND!!!!

originalDär stod fyra av Sverigedemokraternas rasistiska ledningstrojka  på en presskonferens och beskrev vårt land på ruinens brant – en kollaps – på grund av flyktingströmmen till Europa varav några tusental letar sig till vårt land.
Det man inte lyckats på parlamentarisk väg vill man nu göra genom annonskampanjer där riks- och kommunpolitiker prioriterar aktiviteterna före arbetet för väljarna och i avsedda plenum.
Den våg av medmänsklighet och värme som nu kommer flyktingarna till del är precis det som svenska folket är så berömda för utomlands – värme, medmänskliga aningen restriktiva möjligen men i huvudsak medmänskliga.
Jag har farit jorden runt ett antal gånger.
Jag har besökt och vistats i så många länder världen över som de flesta bara kan drömma om.
Jag har bott i Australien under många år.
Kort sagt jag har vistats utomlands betydligt mer i mitt liv än jag befunnit mig i Sverige.
Aldrig – och jag skriver det en gång till – aldrig någonsin har jag mött någon enda en som uttryckt en negativ bild av svenska folket.
Alltid hört att svenska folket är godhjärtade fyllda med mänsklig värme och medlidande med andra utsatta människor – en bild som gjort att jag känt en stolthet över att få vara en del av den bilden – en bild som är precis det motsatta vad dessa förbannade rasister och främlingsfientliga patrask som nu befolkar vårt högsta beslutande organ – Riksdagen – vill förmedla.
Den våg av hjärta och värme som kommer med en mänsklig humanitet och medmänskligt värde och värme där vi tar ansvar för våra medmänniskor som flyr från krig och annat helvete oavsett var det etniska ursprunget hör hemma – avfärdar Sverigedemokraterna cyniskt på ett sätt som är så motbjudande att man både baxnar och på goda grunder gör att jag blir förbannad;

– Ingen ska ens tänka tanken att komma hit.

1348779Säger Paula Bieler – rasistisk ”integrationspolitisk” talesperson för SD.
Vid ett antal gånger under presskonferensen upprepar man sin motsatta uppfattning – att det skulle finnas en tyst majoritet som aldrig får chansen att komma till tals.
Var och vilken majoritet – är det den majoritet som häver ur sig verbalt avskyvärda rasistiska tankar på Avpixlat, Samtiden och Fria Tider med flera hatsajter?
En kader av hatsajter där Sverigedemokratiska och nynazistiska meningsfränder samlas för att utgjuta sitt oförbehållsamma hat mot allt som inte passar den verklighet de vill befinna sig – ett hat med rubriken ”Sverigevänner” eller ”SD 2018” – det senare en skriftlig form av nazihälsning.
De är inga Sverigevänner – det hatar allt som vi riktiga Sverigevänner älskar med vårt land.
Man avser lägga miljontals kronor tagna av det parti- och kanslistöd varje riksdagsparti erhåller på de svenska skattebetalarnas konton.
Jag undrar om majoriteten av svenska skattebetalare är beredda att finansiera en kampanj som svartmålar, ondgör sig över mänskliga värderingar, åsidosätter det samlade arbete som sker för att göra flyktingkatastrofen mindre katastrofal?
Och därutöver vill folkomrösta om medmänsklighet?

02_526a801c9606ee458272a31aSverigedemokraterna har gång på gång visat sina fascistiska och rasistiskt motbjudande tendenser – men mötts av en samlad journalistkår som i varierande grad förvisso uttryckt sin – oftast menlösa – avsky över de kampanjer man tillgripit på bussar, tunnelbanor och alla övrig publika områden genom avtal med diverse – av staten förordnat tillsynsansvar – för att därefter somna in i någons slags komatillstånd eller lika ofta ett skrivtillstånd med ett synbar avsikt att  normalisera detta motbjudande parti.
Står Svenska journalister för samma syn som de flesta medborgare borde de i akt och mening ställa upp NU och motarbeta denna kampanj på sina löpsedlar och gärna på språk som kan förstås av de som SD har för avsikt att rikta sin vidriga hänsynslösa omänskliga kampanj emot – sluta ge dessa rasister carte blanche i medierna – det finns något som heter anständighet.

Det är hög tid att alla ideella organisationer såväl som hjälporganisationer, politiker och medborgare, fackliga och arbetsgivarorganisationer samt medierna inte minst agerar inom ramen för anständighet och visar den berättigade avsky mot detta sätt att svartmåla och befordra ett hat som inkluderar hot parat med en svartmålning av landet som inte finner sitt motstycke.
Visst har vi problem – men dessa problem är långt ifrån av den art man nu försöker få människor att tro på för att med svartmålningen av våra invandrare och flyktingar som letar sig till oss skulle innebära en total ekonomisk kollaps – eller välfärdskollaps som de själva beskriver det.
Det hör till att rasistiska, nazistiska organisationer vill måla upp en skrämselpropaganda i akt och mening att göra människor rädda.
Jag ställer inte upp på den beskrivningen – det är inte sanningen – och jag både tror och hoppas att mina läsare inte heller sällar sig till denna avskyvärda planerade kampanj.
Det måste få ett slut på att trampa omkring i den skitbruna gyttja som detta parti trampar omkring i.
Det måste få ett slut på allt detta förbannade hat och hot som följer i spåren av stöveltrampet.

w1024h576Den uppmaning du gavs av vår statsminister i partiledardebatten tvingades du söka efter i din mobiltelefon för att i akt och mening förstå ordets innebörd – du förstod ändå inte.
Det som skiljer dig och ditt ”järnrörsgäng” med tillhörande ”hatsvans” och en majoritet av svenska folket stavas EMPATI.
Att du inte på demokratisk och parlamentarisk väg lyckats skapa ditt efterlängtade kaos beror på att i riksdagen sitter dina 49 ledamöter som möter ett kompakt motstånd från riksdagens övriga 300 riksdagsledamöter – riksdagsledamöter som representerar en överväldigande majoritet av svenska folket om hela 87 procent.
87 procent låter sig inte styras av 13 procent – tack och lov!
Ursäkta mig – men dra dit pepparn växer Åkesson och alla övriga i din trojka!
Sverige behöver inte ditt parti!
Min uppgift nu är att få rikstäckande medier att i detta avseende agera anständigt – det får inte fortsätta – och som en följd av detta lär jag få – i vanlig ordning – en hatstorm på mig.
Men det skiter jag i – ni som gör det kommer att raderas INNAN ni får ge uttryck för era vidriga och onyanserade uttryck.
Jag hoppas få fler med mig än mot mig.

Skriv gärna på denna petition för att visa din avsky över det tilltag Sverigedemokraterna planerar.
Du hittar länken här. Och visar sig i ett nytt fönster – och dela den gärna på de sociala medier du använder.

Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hej! Mycket bra beskrivning av dej om detta avskyvärda parti! Intressant är även att MUF nu fått en annan syn på invandringen än moderpartiet!
    Mvh! Hans B.

    Liked by 1 person

    Svara
    • Hej Hans!

      Ja jag slutar aldrig att förvåna mig över detta parti.
      På något märkligt sätt fungerar det partiet tvärs mot all logik.

      MUF driver på för att sänka LAS vilket Reinfeldt var ointresserad av för att inte dra på sig LO.
      Nu håller LO facken på med förhandlingar avseende LAS där man försöker komma överens om förändringar i anställningsregelverket och det finns motprestationer i det avseendet – men dessa förhandlingar har pågått nu sedan i våras och var det slutar vet jag inte.

      Just nu är röran optimal inom politiken.
      På moderatstämman finns det nu ombud som gärna vill verka för att regeringen faller samt att man skall verka för att bryta ut delar av budgetpropositionen för att bland annat behålla utförsäkringarna.
      Moderater kan knappast anses vara riktigt förståndiga när resultatet av deras socialförsäkringspolitik har förskjutit utförsäkringarna till kommunernas biståndsenheter utan att höja statsbidragen vilket nu har fått till följd att flertalet kommuner går på knäna.
      De har inte förmågan att se följderna av deras egna åtgärder.

      MVH//Björn

      Gilla

      Svara
  2. Mycket bra skrivit Björn.., jag skäms som svensk att dom här avskummen har så många sympatisörer!

    Liked by 1 person

    Svara
    • Hej Leif och tack för din support!

      Ja jag liksom du och flertalet av de jag haft samtal med – kommunalpolitiker allt från höger till vänster – är minst sagt upprörda över hur Sverigedemokraterna beter sig i Riksdagen.
      Den starkaste reaktionen kom från vårt moderata kommunalråd som jag samtalade med under kvällen på telefon och som en reaktion efter att ha läst min artikel att SD har ju nu om inte förr visat vad deras ansvar består av.
      I stället för att riksdagspartierna nu tar ett gemensamt ansvar i samtal då lämnar SD riksdagen för att dela ut flygblad på skattebetalarnas konton.

      Jag – liksom du själv och många med oss – skäms å det gruvliga över dessa avskum och jag har inga nyanserade ord att ta till för att beskriva dessa pajaser.

      MVH//Björn

      Gilla

      Svara
  3. Bra Björn delar!

    Liked by 1 person

    Svara

Välkommen att kommentera.

